لوگو اصلی مینرال کود

معجزه سرخ ارگانیک و معدنی

معجزه سرخ مقاله اول

اگر نگاهی به روند کشاورزی امروزه بیندازیم کشاورزی سبکی مدرن و ارگانیک را به خود گرفته است.در ده های پیش این سبک یک سبک شیمیایی و آسیب زننده به محیط زیست بود که طی سالها تغییر و تحول به سبک مدرن ولی ارگانیک و طبیعی رسید. خوب به سراغ آنالیز مبحث ارگانیک و معدنی میرویم ببینید کود ها امروزه به سه دسته کوهای شیمیایی – کود های حیوانی – کود های ارگانیک و… تقسیم بندی می شوند. کود های شیمیایی بسیار ناسازگار با محیط زیست و آسیب رسان به گیاه و خاک هستند. کود های حیوانی نسبت به کود های شیمیایی سازگاری بالاتری با خاک و گیاه دارند. کودهای ارگانیک که بیشتر شما آن را با نام مینرال کود و یا معجزه سرخ می شناسید. سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارد و علاوه بر آسیب نزدن به خاک باعث احیا دوباره خاک برای کشت بعدی می شود. ولی اگر بخواهیم به معنی واقعی ارگانیک پی ببرید باید  بگویم که به کود هایی که باعث به ثمر آمدن میوه طبیعی و ارگانیک می شوند لقب ارگانیک و معدنی داده می شود. که خوب امروزه بیشتر کشاورزان از این محصول در باغات و زمین های زراعتی خودشان در هر نوع شرایط آب هوایی منطقه ای استفاده می کنند. و نتیجه رضایت بخشی را میگیرند. معجزه سرخ با داشتن شرایط زیر یک کود تمام عیار و بدون نیاز به مکمل است

  1. ارگانیک– معدنی – ارزان
  2. سازگار بالا با محیط زیست و گیاه
  3. سازگار با شرایط آب و هوایی مناطق ایران
  4. سازگار با چهار روش آبیاری (قطره ای – غرق آبی – دیم – تحت فشار بارانی)
  5. مقاوم سازی گیاه

گیاه برای رشد بهینه و سریع نیاز به یک سری مواد معدنی با نام ماکروالمنتها دارد خوب این میکرو المنتها   شامل پتاسیم – کلسیم – نیتروژن – فسفر – منیزیم – گوگرد و … می باشد که تمامیه انها برای گیاه ضروری است ولی گیاه تنها فقط به ماکروالمنتها نیاز ندارد و در کنارش به میکرو المنتها  هم نیاز ضروریی دارد میکرو المنتها هم شامل عناصری مانند  عناصر ذکر شده در بالا هستند که با تزریق و استفاده معجزه سرخ این نیاز ها تامیین می شوند. در صورت کمبود مواد معدنی ذکر شده در بالا به نظر شما چه اتفاقی می افتاد ؟ بیاید بررسی داشته باشیم.

کمبود نیتروژن

در صورت کمبود عنصر نیتروژن تقسیم سلولی گیاه کم می شود و در نتیجه برگ درخت به رنگ سبز کم رنگ یا زرد تغییر شکل می دهد. همچنین سایز برگ درختان کوچک تر شده و ساقه آنها لاغر تر و ضعیف تر می شود.

کمبود فسفر

در صورت کمبود عنصر فسفر رنگ برگ ها به سبز بسیار پر رنگ یا آبی و پس از مدتی به رنگ بنفش تغییر حالت می دهد که همین می تواند باعث  تغییر رنگ میوه به ثمر آمده هم بشود. همچنین می تواند دلیلی مهمی در دانه داشتن میوه هم باشد پس در نتیجه عنصر فسفر بسیار ضروری و حیاطی است.

کمبود پتاسیم

تشخیص کمبود پتاسیم کمی دشوار تر است  به این صورت که برگ ها به رنگ زرد در آمده است و گیاه کمی شلخته تر و برهم ریخته تر  می شود.همچنین ریشه درخت دچار لهیدگی و نرم شدن می  شود .

سازگاری با محیط پیرامون

منظور از سازگاری با محیط پیرامون یعنی سازگاری کامل با خاک و محیط زیست است. در بازار ایران تنها مینرال کود یا همان معجزه سرخ دارای این خاصیتت است امروزه وضعیت کره خاکی که در آن ساکن هستیم از هر لحاظ خوب و نرمال نیست و کمی نیاز به توجه بیشتری دارد زیرا خاک نیاز به احیا دوباره دارد و این احیا در گرو معدنی و ارگانیک بودن کود مصرفی در زمین های کشاورزی است. پس سعی کنید در همین ابتدا کار زمین خود را به کود معدنی و ارگانیک عادت دهید ولی در صورت عادت دادن زمین به سایر کود ها مانند کود های شیمیایی می توانید پس از استفاده هم زمان این دو به صورت نصف نصف پس از مدتی زمین خود را به کود طبیعی و ارگانیک عادت دهید.دلیل این همه توصیه فقط یک چیز است آن هم سلامتی انسان هایی که از میوه شما استفاده می کنند زیرا میوه به ثمر امده ارگانیک و طبیعی است. و در مرحله بعدی حفظ سلامتی گیاه و خاک قطعا با استفاده از معجزه سرخ شما باغی پر بار تر و پر سود تر از قبل دارید.

در آخر

امیدوارم توانسته باشیم کمی شما را با دسته کود های معدنی و ارگانیک آشنا کرده باشیم. هدف از این مقاله شناخت بیشتر مردم از دسته  کود هایی با لیبل معدنی  بودن است امید است که در آینده نزدیک این کود جایی برای عرض اندام سایر کود ها نگذارد. زیرا یک جایگزین مدرن و لایق است و  علاوه بر بازدهی بیشتر و سالم تر قیمت منصفانه هم دارد و قطعا با چند بار استفاده کردن خودتان به صورت خود جوش به سمت کود دیگری نمی روید  زیرا هر چه که گیاه برای بازدهی بالا تر نیاز دارد در معجزه سرخ وجود دارد و از لحاظ مواد و عناصر معدنی غنی است.

موفق و طبیعی باشید

Call Now Button